Weer lekker in je vel

Versteviging van de buikwand

Het slap worden van de buikhuid

Na (meerdere) zwangerschap(pen) of na fors gewichtverlies kan de buikhuid slap zijn geworden. Dit is met sporten niet meer op te lossen. Een goede indicatie voor een buikwand correctie.
De buikwand plastiek is niet geschikt om af te vallen. Het mooiste resultaat wordt bereikt bij mensen op het juiste gewicht.
Een buikwandcorrectie is een grote ingreep en de voor en tegens zullen uitgebreid met u besproken worden.
Ook de complicaties, zoals infectie en nabloedingen komen aan bod.

Tijdens de operatie

Tijdens de buikwandcorrectie, die gemiddeld anderhalf uur duurt, wordt onderhuids vet en overtollige huid verwijderd. Indien nodig kan de plastisch chirurg ook de buikspier weer strakker zetten.
Als de vetophoping zich alleen onder uw navel bevindt, is de operatie eenvoudiger dan wanneer zij ook boven de navel zit. Of u in aanmerking komt voor deze zogenaamde mini buikwand, wordt beoordeelt bij de intake.
Indien nodig kan een buikwandcorrectie gecombineerd met een liposculpture van bovenbuik en of flanken.

Na de operatie

Na de operatie moet u meestal een nacht in de kliniek blijven. Zodra u weer kunt lopen en de verpleegkundige tevreden is over het herstel en uw conditie, mag u naar huis. U komt na een week op controle. De wonden zijn afgeplakt en hebben over het algemeen de eerste 1 a 2 weken geen verzorging nodig. U kunt vrijwel direct douchen. De hechtingen zijn oplosbaar. Hoewel de pijn in het algemeen gering is, moet u toch rekenen op 14 dagen om te herstellen. De eerste dagen is uw buik gezwollen en pijnlijk. Ondanks het ongemak is het belangrijk niet in bed te blijven liggen. In verband met de bloedsomloop, in met name de benen, dient u zo spoedig mogelijk weer te gaan lopen. De totale herstel tijd zonder complicaties is 6 weken. Daarna mag u weer gaan fietsen en sporten. Werken kan, afhankelijk van uw beroep, wellicht sneller. Al deze zaken worden van te voren samen met u besproken. De littekens zijn de eerste maanden rood en voelen hard aan. Deze genezen in 9-12 maanden.

Borstcorrecite
Borsten