“Bij Flexclinics voelde het meer als een hotel dan als een ziekenhuis” – het verhaal van Jan
Na jarenlange problemen met zijn heup vond Jan Geurts (68) bij Flexclinics de aandacht, snelheid en kwaliteit die hij nergens anders kreeg. “Ik had nooit gedacht dat zorg ook zó prettig kon voelen.”
Problemen met zijn kunstheup
Vier jaar geleden begon het. Jan kreeg steeds meer last van zijn kunstheup – die al 28 jaar eerder geplaatst was. “Lopen deed pijn en ik wist: er moet iets gebeuren.” Dankzij via-via verhalen en het feit dat Flexclinics-arts Joris ook werkt in Granada, waar Jan een groot deel van het jaar woont, kwam hij in contact met de kliniek in Utrecht.
Snelle intake, persoonlijk contact
Zijn eerste contact met Flexclinics verliep verrassend soepel. “Ik belde en kon meteen langskomen. Op dinsdag zat ik bij de arts, op donderdag had ik al geopereerd kunnen worden. Dat tempo kende ik totaal niet van andere zorginstellingen.”
Jan ontmoette arts Joris, die direct een goede indruk maakte. “Geen witte jas, geen afstand. Joris was vriendelijk en open, en nam écht de tijd. Dat stelde me direct op mijn gemak.”
Geen ziekenhuis, maar een hotel
Ook de locatie zelf verraste Jan. “Het ziet er allesbehalve ziekenhuisachtig uit. Leuke zitjes, goede koffie, luxe kamers. Eigenlijk voelt het meer als een hotel.”
Die sfeer zette zich door tijdens de hele behandeling. De medewerkers namen de tijd, de uitleg was helder, en alles verliep geheel volgens afspraak. “Ik kreeg gewoon meer aandacht dan ik gewend was.”
Snel herstel en goede nazorg
Na de heuprevisie-operatie stond Jan al snel weer op de been. “Daags na de operatie liep ik alweer en begon de fysiotherapie.” Ook de nazorg vond hij opvallend goed: “Ik kreeg keurig geplande controles, zowel telefonisch als in Granada, waar Joris immers ook werkt.”
Een klein aandachtspunt? “De volgende ochtend moest ik eigenlijk om 09:00 mijn kamer verlaten. Dat tijdstip is misschien voor de ophalers wat vroeg, maar gelukkig mocht ik wat langer blijven.”
Flexclinics krijgt een 9
“Alles klopte: van de ontvangst tot de verzorging en het herstel. Daarom geef ik Flexclinics een 9. Ik raad de kliniek ook echt aan anderen aan. De combinatie van professionele medische zorg en persoonlijke aandacht maakt het verschil.”
Wil jij net als Jan zorg waar je écht centraal staat? Ontdek Flexclinics en plan een intake via www.flexclinics.nl.
